Ever since, load-carrying structures were required to be highly functional, cost efficient and environmentally compatible. Likewise, this applies to civil and mechanical engineering as well as to aerospace.
New composite materials, steady increase of computer performance and miniaturisation of sensors and electronics decisively influence the development trends for future load-carrying structures. Therefore, these structures will be multifunctional lightweight and durable.
The Institute of Structural Analysis at Leibniz Universität Hannover aims at these strategic objectives. Its research is focused on the areas of vibrations and composites.
Research at the Institute of Structural Analysis
News
Vortrag: Noise Vibration Harshness in der Automobilindustrie
Im Rahmen der Ringvorlesung Praxisbeispiele industrieller Anwendungen der Finite-Elemente-Methode spricht Dr. Mathias Grehn von der ESI Group (Engineering System International GmbH) am 07. Januar über Noise Vibration Harshness in der Automobilindustrie.
ESI Group ist ein führender Innovator für Virtual Prototyping Software und Services. Als Spezialist der Materialphysik hat ESI die einzigartige Kompetenz entwickelt, industrielle Hersteller dabei zu unterstützen, physische Prototypen zu ersetzen. Um dies zu erreichen, werden die Herstellung, Fertigung und Prüfung von Produkten unter unterschiedlichen Umgebungs- und Betriebsbedingungen virtuell abgebildet.
Wann: Donnerstag, 07. Januar 2021, 16:00 - 17:30 Uhr
Wo: Zugang zum Livestream über die Stud.IP-Veranstaltung Praxisbeispiele industrieller Anwendungen der Finite-Elemente-Methode