Ever since, load-carrying structures were required to be highly functional, cost efficient and environmentally compatible. Likewise, this applies to civil and mechanical engineering as well as to aerospace.
New composite materials, steady increase of computer performance and miniaturisation of sensors and electronics decisively influence the development trends for future load-carrying structures. Therefore, these structures will be multifunctional lightweight and durable.
The Institute of Structural Analysis at Leibniz Universität Hannover aims at these strategic objectives. Its research is focused on the areas of vibrations and composites.
Research at the Institute of Structural Analysis
News
Start des Projektes Grout-WATCH
Wir freuen uns auch weiterhin die Grout-Verbindung für die Anwendung offshore in einem Verbundforschungsprojekt des BMWi weiterführen zu können. Unter dem Titel Untersuchung des Tragverhaltens von Offshore-Grout-Verbindungen unter Wasser an Tragstrukturen mit dynamischen Wechselwirkungen werden neue Erkenntnisse über innovative Sensorkonzepte zum Grenzzustand der Ermüdung von Grout-Verbindungen erarbeitet. Das Institut für Stahlbau ist hier mit einer Reihe von mittelskaligen Versuchen zur Ermüdungsfestigkeit axialbeanspruchter Grout-Verbindungen unter Wassereinfluss sowie zugehörigen numerischen Untersuchungen involviert.
Weitere Infos finden Sie unter Forschungsprojekte.